مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 13:552021-10-15بين الملل

اتهام زنی مجدد فرانسه به ایران در پرونده هسته ای


وزارت امور خارجه فرانسه ضمن مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران در زمینه تعهدات هسته ای، خواهان آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای در وین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز جمعه درباره از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین گفت: ایران باید با عملکردش آمادگی برای از سرگیری مذاکرات وین با قدرت های جهانی را نشان دهد.

شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از وزارت خارجه فرانسه در صفحه توییترش نوشت: ایران باید تمامی تخطی هایش از تواق هسته ای را متوقف کند.

آنچه وزارت امور خارجه فرانسه از آن به عنوان تخطی ایران از توافق هسته ای یاد کرده است، در واقع فاصله گرفتن تدریجی کشورمان در چند گام تعیین شده از تعهدات داوطلبانه اش در توافق است که در نتیجه متحمل شدن تحریم های دولت آمریکا پس از خروج یک جانبه از برجام و بدعهدی دولت های اروپایی در عمل به تعهداتشان نسبت به عادی سازی روابط اقتصادی با ایران در راستای کاهش تاثیر تحریم ها، انجام شد.

مقامات ایران گفته اند این اقدامات بازگشت پذیرند و به محض اجرایی شدن کامل توافق هسته ای از سوی تمامی اعضای آن، به حالت قبل بازگردانده خواهند شد.

مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران جهت بررسی های لازم فعلا متوقف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهام زنی مجدد فرانسه به ایران در پرونده هسته ای

اتهام زنی مجدد فرانسه به ایران در پرونده هسته ای