مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 14:152021-10-13فرهنگي

افشین هاشمی: فرهنگ عامه ما پر از قصه های جذاب برای کودکان است


بی تردید؛ فرهنگ عامه ی ما پر از قصه های جذاب برای کودکان و نوجوانان است و اسطوره های ما پر از این قصه ها هستند اما پرداختن به آن ها دو جنبه لازم دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: یک بخش که تکنیکی ماجرا است که ما خیلی در این بخش قوی نیستیم.

برای مثال فرض کنید یکی از قصه های شاهنامه را مثلا کودکی رستم و پیدا کردن رخش را یا اصلا بر فرض بخواهیم یک سریالی بسازیم از به دنیا آمدن رستم یا از کودکان شاهنامه زمانی که به دنیا آمدند؛ این یک پروداکشن عظیمی می خواهد که یک بخشی از آن تکنیکی است.

یک بخشی هم به دلیل ممیزی های شدید که در حوزه ی کودک می تواند حتی شدیدتر باشد به دلیل اینکه یک تصوری از اخلاق وجود دارد که لزوما با زندگی واقعی ما همخوان نیست.

این ها و آن شکلی که بر فرض اسطوره ها در افسانه ها و قصه ها هست، این دو به جنگ این می روند که ما فرهنگ خودی مان را در آن شکلی که هست و درست و واقعی است تصویر کنیم.

می خواهم بگویم که بله ما یک گنج غنی در بخش ادبیات عامه، فرهنگ و اسطوره های خودمان داریم ولی شاید به این دلیل باشد که ما به سمتش نرویم.

ممکن است بخشی از تصمیم گیران بگویند که اصلا مهم نیست و حفظ آنچه که به ظاهر به غلط اخلاق جاری و رسمی هست برای ما مهم تر است اما می خواهم بگویم که لطمه اش این اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشین هاشمی: فرهنگ عامه ما پر از قصه های جذاب برای کودکان است

افشین هاشمی: فرهنگ عامه ما پر از قصه های جذاب برای کودکان است