مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 11:552021-10-13سياسي

نظام آموزش عالی کشور محتوا محور باشد نه تست محور/ کنکور دو مرحله ای می شود


عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که پذیرش دانشجو بر مبنای محتوا اتفاق افتد و در مجموع نظام آموزش عالی کشور محتوا محور باشد نه تست محور! و برای رسیدن به این نقطه تغییراتی لازم بود که احساس امنیت روانی بیشتری در شرکت کنندگان کنکور به وجود آورد.

- روح الله متفکرآزاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: در مصوبه  ادامه داد: مورد بعدی در خصوص برگزاری آزمون سنجش (کنکور) دو بار در سال است که فشار و اضطراب از روی دانش آموزان ما برداشته شود و دانش آموزان ما وقتی در این آزمون شرکت می کنند نگران نباشند که تا سال دیگر فرصت دیگری نخواهند داشت.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور می توانند یک حدّ نصاب برای معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص کنند که تا چه معدلی را پذیرش می کنند و اگر معدل داوطلب از میزان مشخص پایین تر باشد این اختیار به دانشگاه ها داده می شود که داوطلب را پذیرش نکنند.

متفکرآزاد اذعان داشت: امیدواریم این تغییرات باعث حفظ عدالت و ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان و داوطلبان کنکور شود.

وی تصریح کرد: قبلا در کنکور ایراداتی وجود داشت که باعث می شد احساسات منفی و استرس بیش از حد در شرکت کنندگان کنکور ایجاد شود که ورود شورای انقلاب فرهنگی به مسائل مطرح شده در ارتبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام آموزش عالی کشور محتوا محور باشد نه تست محور/ کنکور دو مرحله ای می شود

نظام آموزش عالی کشور محتوا محور باشد نه تست محور/ کنکور دو مرحله ای می شود