مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 07:052021-10-12پزشكي

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران مشاهده نشد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: تاکنون موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران مشاهده نشده است.

- به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، مهدی سلوکانه با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران مشاهده نشده است، گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یه بیماری ویروسی واگیردار است که صرفا درنشخوارکنندگان کوچک یا دام سبک شامل گوسفند و بز رخ می دهد ضمن اینکه خوشبختانه این بیماری، بیماری مشترک یا قابل انتقال بین انسان و دام نبوده و ازاین بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست .

این مقام مسئول افزود: این بیماری های ویروسی واگیر که صرفا نشخوار کنندگان را درگیر می کند، درمان ندارد و بهترین راه مقابله با آن پیشگیری با واکسیناسیون به موقع و دقیق است و در همین راستا بالغ بر 730 هزار راس دام کوچک در تهران تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند و در نتیجه دام های کوچک استان از سطح ایمنی خوب و بالایی برخوردار هستند.

این مقام مسئول در خصوص دامهای عشایر در منطقه لار نیز گفت: در تابستان امسال با واکسیناسیون 220 هزار راس دام کوچک، دامهای عشایر واکسینه شدند و خوشبختانه از سطح ایمنی مناسبی برخوردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران مشاهده نشد

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران مشاهده نشد