مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-11اقتصادي

ساخت و توسعه نرم افزار جامع بهینه سازی پرینترهای سه بعدی


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت و توسعه نرم افزار بهینه سازی پرینترهای سه بعدی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی کاظمی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تولید نرم افزاری برای کاهش زمان و هزینه و افزایش کیفیت سطح محصولات پرینترهای سه بعدی گفت: پرینترهای سه بعدی به طرز قابل توجهی ساخت قطعات پیچیده از روی مدل سه بعدی را آسان کرده اند.

وی افزود: اگرچه این فرآیندها انعطاف پذیری بالایی دارند، اما کماکان محدودیت هایی دارند که مهندسان را برای ساخت برخی قطعات با مشکل مواجه می کنند؛ برخی از این محدودیت ها شامل استفاده زیاد مواد اولیه برای ساخت قسمت های حاشیه ای محصولات و در نتیجه افزایش بی مورد هزینه نهایی و همچنین کیفیت سطح نامناسب برخی از سطوح این قطعات است.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: رفع چنین مشکلاتی برای هر محصول به صورت جداگانه فرآیندی بسیار زمانبر است و به احتمال زیاد همراه با خطای انسانی خواهد بود، بنابراین روشی که بتواند این مشکلات را به صورت اتوماتیک حل کند، برای کامل تر شدن هر چه بیشتر این فرآیندها امری ضروری است.

وی گفت: به واسطه این پروژه، نرم افزاری (CAOFO) تولید شد که می تواند به صورت همزمان هزینه و زمان ساخت محصولات پرینترهای سه بعدی را کاهش دهد و در عین حال کیفیت سطح قطعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت و توسعه نرم افزار جامع بهینه سازی پرینترهای سه بعدی

ساخت و توسعه نرم افزار جامع بهینه سازی پرینترهای سه بعدی