مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 16:152021-10-10پزشكي

19 مصدوم حادثه سگ گزیدگی اخیر در بیمارستان های زاهدان پذیرش شدند


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با بیان اینکه مدیریت جمع آوری سگ های ولگرد در زاهدان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، گفت: 19 مصدوم حادثه سگ حیوان گزیدگی اخیر در بیمارستان های زاهدان پذیرش شدند.

- محمد هادی عباسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مدیریت جمع آوری سگ های ولگرد در زاهدان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، حوادث ناشی از حیوان گزیدگی خطرات متعدد روانی و جسمی بر سلامت شهروندان دارد که بیماری بسیار کشنده هاری یکی از این مخاطرات است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از کسانی که خودشان یا اطرافیانشان دچار حیوان گزیدگی می شوند درخواست می کنیم تا در نخستین زمان ممکن به مراکز ارایه خدمات سلامت مراجعه کنند تا در صورت تشخیص پزشک، واکسن و سرم کزاز و هاری به آنان تزریق شود.

وی ادامه داد: فاصله زمانی حیوان گزیدگی تا زمان مراجعه به مراکز بهداشتی یا بیمارستانی و  تزریق نخستین واکسن و سرم ضد هاری باید تا حد امکان کاهش یابد.

وی در ادامه از حادثه اخیر گفتند،  از 19 مصدوم حادثه سگ گزیدگی، 7 نفر توسط آمبولانس و 12 نفر بصورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه و به موقع از خدمات بهداشتی و درمانی لازم برخوردار شدند، 4 نفر از این افراد هم بدلیل شدت جراحات وارده به اتاق عمل منتقل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19 مصدوم حادثه سگ گزیدگی اخیر در بیمارستان های زاهدان پذیرش شدند

19 مصدوم حادثه سگ گزیدگی اخیر در بیمارستان های زاهدان پذیرش شدند