مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 10:552021-10-10بين الملل

رویترز: بی اعتمادی به آمریکا و گرایش کشورهای عربی به احیای روابط با دمشق


یک خبرگزاری انگلیسی در تحلیلی نوشت، همچنان که آمریکا سرگرم مقابله با چین است، اعراب متحد واشنگتن در حال حرکت به سمت احیای روابط با سوریه هستند.

- مقصر سال ها درگیری خونین در این کشور است، متحدان عرب آمریکا در منطقه در حال حرکت از روابطی سرد با سوریه به سمت احیای روابط اقتصادی و دیپلماتیک با این کشور هستند.

با وجود پیروزی قاطع اسد در انتخابات امسال، غربی ها همچنان لفاظی های خود را علیه دولت دمشق ادامه داده اند اما رهبران کشورهای عربی در حال کنار آمدن با این واقعیت هستند که او همچنان جایگاه محکمی در سوریه خواهد داشت.

رویترز می افزاید، خروج بی نظم آمریکا از تدوین شده اند، اِعمال نکرده است.

رویترز به نقل از دیوید لِش کارشناس مسائل سوریه  در دانشگاه ترینیتی تگزاس می نویسد: متحدان آمریکا در جهان عرب واشنگتن را به رفع محاصره دمشق و ملحق شدن دوباره آن به پیوند اعراب تشویق می کنند و به نظر می رسد دولت بایدن تا حدی در حال شنیدن آن است .

این واقعیت، تغییر جهتی از اخراج سوریه از اتحادیه عرب و حمایت عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن از شورشیان در خاک سوریه محسوب می شود.

این درگیری ها که حدود یک دهه به طول انجامید، موجب کشته شدن صدها هزار نفر، آواره شدن حدود نیمی از جمعیت سوریه و و مهاجرت میلیون ها نفر به کشورهای همسایه و اروپا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: بی اعتمادی به آمریکا و گرایش کشورهای عربی به احیای روابط با دمشق

رویترز: بی اعتمادی به آمریکا و گرایش کشورهای عربی به احیای روابط با دمشق