مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 14:452021-09-28سياسي

علامه حسن زاده جامع عقل نظر و عقل عمل بود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیام تسلیت تصویری خود به مناسبت ارتحال مرحوم آیت الله حسن حسن زاده آملی، - مرجع تقلید شیعیان، مرحوم آیت الله حسن زاده آملی را جامع عقل نظر و عقل عمل خواند و گفت: حکیم و عارف گرانسنگی مانند ایشان، راه عقل و راه شهود را به خوبی پیمود و توانست هم به فیض علمی برسد و هم فیض و فوز خدا را دریافت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیام تسلیت تصویری خود به مناسبت ارتحال مرحوم آیت الله حسن حسن زاده آملی، وی را عالمی ربانی، حکیمی متأله و جامع علوم معقول و منقول معرفی و اظهار کرد: آن حکیم و عارف کم نظیر، جامع عقل نظر و عقل عمل بود.

وی افزود: خدای سبحان به واسطه رهبران الهی و یا به صورت بدون واسطه به بنده اش فیض علمی و فوز عملی می رساند، ضمن آنکه اگر کسی بخواهد با خدا راز و نیاز و ارتباط برقرار کند، آن نیز از دو مسیر توسل به انبیاء، اولیاء و رهبران الهی و همچنین به صورت بدون واسطه خواهد بود.

این مرجع عالیقدر در توضیح بیشتر این نکته ادامه داد: بنابراین اگر کسی خواست با خدا رابطه برقرار کند، چه فیض علمی و چه فوز عملی، دو راه با واسطه و بدون واسطه دارد و اگر کسی هم بخواهد فیض و فوزی از خدا، به صورت علمی و عملی به او برسد، آن هم دو راه با و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه حسن زاده جامع عقل نظر و عقل عمل بود

علامه حسن زاده جامع عقل نظر و عقل عمل بود