مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 14:252021-09-28فرهنگي

برگزاری 2 نمایشگاه عکس در گالری پردیس ملت


همزمان با اربعین حسینی نمایشگاه عکس «تکیه ها، هیأت ها، تعزیه و عزاداری دوره قاجار و پهلوی» و «رهروان تربت پاک» توسط موسسه تصویر شهر ـ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری موزه عکاسخانه شهر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گالری پردیس ملت برپا شده است.

- همزمان با اربعین حسینی نمایشگاه عکس تکیه ها، هیأت ها، تعزیه و عزاداری دوره قاجار و پهلوی و رهروان تربت پاک توسط موسسه تصویر شهر ـ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری موزه عکاسخانه شهر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گالری پردیس ملت برپا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، در نمایشگاه تکیه ها، هیأت ها، تعزیه و عزاداری دوره قاجار و پهلوی نگاره های این مجموعه، بازنمایی صورت هایی از سرگذشت فراز باشکوه اولین تماشاخانه ایرانی است که خاطرات مضبوطی را از جریان گذرای عصر قاجار تا پهلوی بازگو می کند.

هر نگاره به جا مانده از تکیه دولت، روایتی است از تاریخ به عنوان بستر جریان، تعزیه به عنوان مظروف و معماری به عنوان ظرف که زمینه ساز و شاهد اتفاقاتی بوده و نقش به سزایی در تحولات معاصر ایران داشته اند.

نمایشگاه رهروان پاک نیز که بخشی از آثار برگزیده چهار دوره جشنواره جهانی اربعین است، به راهپیمایی عظیم میلیون ها عاشق حضرت سیدالشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری 2 نمایشگاه عکس در گالری پردیس ملت

برگزاری 2 نمایشگاه عکس در گالری پردیس ملت