مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 12:002021-09-28بين الملل

جاسوسی یک سیاستمدار و دیپلمات لبنانی برای عربستان


یک رسانه عرب زبان با انتشار اسنادی از جاسوسی یک سیاستمدار و یک دیپلمات لبنانی برای دستگاه اطلاعات عربستان سعودی پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت اسناد سعودی لیکس فاش کرد که وائل ابو فاعور ، سیاستمدار و نماینده لبنانی به همراه هادی جابر، سفیر لبنان در یمن وابسته به ولید جنبلاط، رییس حزب سوسیال پیشرو این کشور برای دستگاه اطلاعات عربستان سعودی جاسوسی کرده اند.

الاخبار گزارش داد که ابو فاعور با خالد الحمیدان، رییس دستگاه اطلاعات عربستان در ارتباط بوده و محتوای گفت وگوهای تمام سلام و سعد حریری، نخست وزیران سابق لبنان و همچنین موضوعات بررسی شده در جلسات کابینه دولت را به الحمیدان انتقال داده است.

این رسانه همچنین نوشت: جالبتر اینکه ابو فاعور برای خدمت به دستگاه اطلاعات عربستان از سفیر لبنان در یمن برای جاسوسی به نفع ریاض استفاده کرده است.

طبق این گزارش، هادی جابر سفیر لبنان در یمن که درحال حاضر صنعا را ترک کرده و در بیروت کار می کند، گزارش هایی را از اوضاع یمن در سایه تجاوز سعودی آمریکایی علیه این کشور تهیه کرده و آن را به ابو فاعور ارائه می کند و او نیز این اطلاعات و گزارش را به الحمیدان منتقل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاسوسی یک سیاستمدار و دیپلمات لبنانی برای عربستان

جاسوسی یک سیاستمدار و دیپلمات لبنانی برای عربستان