مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 10:552021-09-28سياسي

معرفی همسایگان شهید بارگاه حضرت معصومه(س)


آیت الله فضل الله محلاتی، حجت الاسلام علیرضا میرحسینی اشکوری، حجت الاسلام عباس شیرازی، حجت الاسلام سید ابوالقاسم موسوی دامغانی، نورالله اختری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، شهادت مقام والایی است که بندگان خاص خدا لیاقت رسیدن به آن را پیدا می کنند و در میان شهدا نیز درجات و مقامات مختلفی وجود دارد و جایگاهی که شهدای کربلا در کنار اباعبدالله(ع) دارند از بالاترین درجات شهدا محسوب می شود.

در حقیقت شاید بتوان ملاک رتبه شهدا را میزان نزدیکی به امام و ولی خدا در هر زمانی دانست که هرچقدر چه از نظر معنوی و چه از نظر ظاهری ارتباط بیشتری با ولی خدا وجود داشته باشد درجه شهید را بالاتر می برد.

از این رو شهدایی که در کنار ائمه (ع) به شهادت رسیده اند از درجات بالاتری برخوردارند و این همجواری حتی بعد از شهادت نیز می تواند نشان دهنده مقامات معنوی شهدا باشد؛ شهدایی که پس از شهادت پیکر مطهرشان در حرم اهل بیت(ع) دفن می شود و جسم شریفشان در جوار جسم اولیاء خدا قرار می گیرد نیز از این قائده مستثنی نیستند.

اکنون در هفته دفاع مقدس با نگاهی به شهدای این مقطع درمی یابیم که اگر چه هر کدام از شهدا در هرکجا که به خاک سپرده شده اند با خود برکات زیادی به آن منطقه برده اند اما از این میان تنها 9 شهید دفاع مقدس این توفیق را داشته اند که در جوار بارگاه ملک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی همسایگان شهید بارگاه حضرت معصومه(س)

معرفی همسایگان شهید بارگاه حضرت معصومه(س)