مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 10:302021-09-28پزشكي

نرخ سالمندی در ایران رو به افزایش است/افسردگی و آلزایمر، دو اختلال شایع در سنین بالا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آریستا شجاع الدین پزشک و پژوهشگر طی یک نشست خبری اظهار کرد: مسئله کیفیت زندگی در هر دوره زندگی مهم است و این موضوع در دوره سالمندی هم از اهمیت خاصی برخوردار است و نمیتوان فقط به فرد گفت که همین که زنده ای، - شجاع الدین پزشک و پژوهشگر گفت: مسئله کیفیت زندگی در هر دوره زندگی مهم است و این موضوع در دوره سالمندی هم از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آریستا شجاع الدین پزشک و پژوهشگر طی یک نشست خبری اظهار کرد: مسئله کیفیت زندگی در هر دوره زندگی مهم است و این موضوع در دوره سالمندی هم از اهمیت خاصی برخوردار است و نمیتوان فقط به فرد گفت که همین که زنده ای، کافی است.

وی اضافه کرد: نرخ سالمندی در همه جای دنیا و همچنین کشور ما ایران و سایر کشورهای در حال توسعه، رو به افزایش است و در طول 5 دهه اخیر این نرخ دو برابر شده است.

این پزشک و پژوهشگر یادآور شد: نرخ سالمندی طی دهه های اخیر از 5 درصد به 10 درصد افزایش پیدا کرده و طی 50 سال آینده در ایران، این نرخ به حدود 30 درصد می رسد.

شجاع الدین خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین چیزهایی که لازمه داشتن یک زندگی باکیفیت است می توان به موضوع سلامت و اهمیت آن اشاره کرد و از آنجا که درمان انواع بیماری هزینه های گزافی را در بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ سالمندی در ایران رو به افزایش است/افسردگی و آلزایمر، دو اختلال شایع در سنین بالا

نرخ سالمندی در ایران رو به افزایش است/افسردگی و آلزایمر، دو اختلال شایع در سنین بالا