مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:002021-09-28اقتصادي

هدفگذاری تولید بیش از نیم میلیون تن محصولات استراتژیک کشاورزی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال زراعی جدید تولید و برداشت 537 هزار تن محصولات استراتژیک زراعی شامل گندم، - جو، کلزا و چغندر در مزارع استان هدف گذار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مجید اسماعیلی اظهار کرد: تحقق کامل این میزان تولید و برداشت محصولات استراتژیک کشاورزی هدف گذاری شده، منوط به پیاده سازی دقیق برنامه ابلاغی کشت و همچنین مطلوب بودن شرایط بارندگی ها در طول سال زراعی جدید است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان پیش بینی و برنامه ریزی تولید از بین محصولات استراتژیک زراعی یاد شده با 330 هزار تن به گندم اختصاص دارد که مطابق برنامه هرساله دولت، خرید تضمینی آن در دستور کار قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: محصول جو با برنامه ریزی و پیش بینی تولید 115 هزار هکتار در ردیف بعدی قرار دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: در سال زراعی جاری همچنین برای برداشت و تولید 55 هزار تن چغندر و همچنین 23 هزار تن کلزا برنامه ریزی شده است.

این مسؤول همچنین با اشاره به آغاز برداشت چغندر از آبان ماه در مزارع قزوین، یادآور شد: این محصول نخستین محصول استراتژیک زراعی است که طی سال زراعی در سطح یکهزار و 223 هکتار از مزارع استان برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدفگذاری تولید بیش از نیم میلیون تن محصولات استراتژیک کشاورزی

هدفگذاری تولید بیش از نیم میلیون تن محصولات استراتژیک کشاورزی