مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 06:252021-09-28بين الملل

واشنگتن: پیونگ یانگ وارد گفتگو شود


وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که پرتاب موشک توسط کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای جامعه جهانی است.

- به نقل از یونهاپ، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن درخواست از پیونگ یانگ برای انجام گفتگوها، اعلام کرد که واشنگتن پرتاب موشک توسط کره شمالی را محکوم می کند.

پرایس تنها چند ساعت پس از این آزمایش موشکی در بیانیه ای در همین رابطه گفت: آمریکا شلیک موشک توسط کره شمالی را محکوم می کند.

این پرتاب نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد است و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین المللی محسوب می شود.

وی در ادامه این بیانیه افزود: ما همچنان به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد هستیم و از آنها می خواهیم که وارد گفتگو شوند.

تعهد ما در دفاع از کره جنوبی و ژاپن محکم و استوار است.

پیشتر فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در ساعات آغازین روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرده بود که کره شمالی دست کم یک فروند موشک ناشناس را به سمت آب های دریای ژاپن پرتاب کرده است.

ساعاتی پیش از آنکه رسانه ها به نقل از فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب یک موشک ناشناس توسط کره شمالی به سوی آب های دریای ژاپن خبر دهند، کیم سونگ نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل اعلام کرد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: پیونگ یانگ وارد گفتگو شود

واشنگتن: پیونگ یانگ وارد گفتگو شود