مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 07:152021-09-27بين الملل

دهن کجی ترکیه به آمریکا؛ آنکارا مجدداً «اس-400» روسی خریداری می کند


رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی که تقابل با ایالات متحده محسوب می شود از قصد آنکارا برای خرید دومین محموله از سامانه های موشکی «اس-400» روسیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی بی اس نیوز تصریح کرد که علی رغم اعتراضات شدید آمریکا، خرید دومین سامانه موشکی اس-400 روسیه را در دست بررسی قرار داده است.

وی در اظهاراتی که تقابل با ایالات متحده محسوب می شود، تصریح کرد که خود ترکیه باید درباره سامانه های دفاعی اش تصمیم گیری کند.

رییس جمهور ترکیه در ادامه به عدم حمایت واشنگتن از ترکیه در بخش دفاعی اشاره کرد مبنی بر اینکه ایالات متحده گزینه خرید موشک های آمریکایی پاتریوت را در اختیار ترکیه قرار نداد و همچنین جنگنده های شناساگریز اف 35 را علی رغم دریافت 1.

4 میلیارد دلار، به ترکیه تحویل نداد.

طبق این گزارش، ترکیه که از اعضای ناتو محسوب می شود، پس از خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه، از پروژه اف 35 آمریکا بیرون انداخته شد و مقام های دفاعی این کشور نیز تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند.

ایالات متحده یکی از مخالفان سرسخت استفاده از سامانه های روسی در کشورهای عضو ناتو است و تأکید دارد که این سامانه ها تهدیدی برای جنگنده های اف 35 محسوب می شوند اما تهدیدات و تحریم های آمریک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهن کجی ترکیه به آمریکا؛ آنکارا مجدداً «اس-400» روسی خریداری می کند

دهن کجی ترکیه به آمریکا؛ آنکارا مجدداً «اس-400» روسی خریداری می کند