مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 09:102021-09-26سياسي

اربعین تجلی فرهنگ ایثار و مسئولین پذیری است


در گردهمایی بزرگ اربعین همه افراد به دور از منیت در میدان حاضر میشوند که همین امر تجلی ایثار و مسئولیت پذیری است.

- خبرنگار مهر اربعین حسینی را یک رویداد فرهنگی بزرگ و تمدن ساز دانست و اظهار کرد: اربعین گمشده مدینه فاضله است به این معنا که جریان اربعین درست همان مدینه فاضله ای است که در آن بشریت و انسانیت در یک موقعیت زمانی و مکانی به سوی یک آرمان مشترک حرکت می کنند.

امام جمعه موقت استان قزوین اذعان کرد: اربعین یک هدف مشترک است که انسان ها به دنبال آن هستند و در این جریان ما شاهد آن هستیم که انسانیت و محبت به دور از منیت و خودمحوری اجتماع قلبی پیدا می کند و هوای تازه و فرح بخشی استشمام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تمدن و زندگی مادی در بسیاری از مناطق حاکم شده این اربعین است که می تواند افراد را از دنیای مادی به سوی دنیای ایثار سوق دهد به گونه ای که افراد چیزهایی از قبیل انسانیت را که سال ها به دنبال آن بودند در اربعین به دست می آورند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اگر دنیای مادی غرب اجازه معرفی اربعین را بدهد ظهور با شتاب بیشتری اتفاق می افتد عنوان کرد: اربعین صرفاً یک زیارت نیست چرا که زیارت در سایر زمان ها و مکان ها هم وجود دارد اربعین جامعه ی آرمانی ظهور را در قطعه زمان و مکان کوچک نشان می دهد و با توجه به اینکه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین تجلی فرهنگ ایثار و مسئولین پذیری است

اربعین تجلی فرهنگ ایثار و مسئولین پذیری است