مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 12:452021-09-25بين الملل

200 قاضی و وکیل زن افغانستانی از ترس طالبان در این کشور سرگردان هستند


از زمان کنترل گروه طالبان بر افغانستان در اواسط ماه گذشته میلادی تا امروز 200 قاضی و وکیل زن به دلایل مختلف از جمله نداشتن مدارک شناسایی در این کشور سرگردان هستند.

- از زمان کنترل گروه طالبان بر افغانستان در اواسط ماه گذشته میلادی تا امروز 200 قاضی و وکیل زن به دلایل مختلف از جمله نداشتن مدارک شناسایی در این کشور سرگردان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ، زنان افغانستانی تحصیل کرده که در دستگاه قضایی این کشور مشغول به کار بودند، به دلیل فعالیت های سابقشان و محدودیت های شدید جدیدی که طالبان در زمینه حقوق زنان در این کشور اعمال کرده، با خطر انتقام جویی نیروهای طالبان مواجه هستند.

از جمله این زنان نبیله، قاضی 31 ساله افغانستانی است که پیش از این در پرونده های متعددی حکم طلاق را برای زنان مردان مسلحی که در زندان بودند، صادر کرده، دو روز پس از کنترل طالبان بر کابل در تاریخ 15 اوت و تخلیه زندان های سراسر کشور، تماس هایی از طرف آن مردان دریافت کرده و به قتل تهدید شد.

نبیله که از اعلام نام خانوادگی خود امتناع می کند، به روزنامه وال استریت گفت: از ترس انتقام جویی طالبان، من و همسرم هر چهار روز محل اقامت مان را تغییر می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 قاضی و وکیل زن افغانستانی از ترس طالبان در این کشور سرگردان هستند

200 قاضی و وکیل زن افغانستانی از ترس طالبان در این کشور سرگردان هستند