مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 11:002021-09-25فرهنگي

درگذشت یک شاعر و پژوهشگر پیشکسوت


از آثار آن مرحوم می توان به «زیر بادگیر بلور»، «یک شهر در آتش سه بار»، «گج واگج»، «نغمه آرچنگ»، «سرود بی گاهان»، «پرده آخر»، «اشعار مقبولی»، - از آثار آن مرحوم می توان به زیر بادگیر بلور ، یک شهر در آتش سه بار ، گج واگج ، نغمه آرچنگ ، سرود بی گاهان ، پرده آخر ، اشعار مقبولی ، فرهنگ منظوم دهبانی ، صد پند صد حبه قند ، اسناد تاریخی سیستان و… اشاره کرد.

غلامعلی رییس الذاکرین، شاعر، نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت از دنیا رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی درگذشت این نویسنده، پژوهشگر و شاعر سیستانی را تسلیت گفته و آورده است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ در کمال تأسف باخبر شدیم استاد غلامعلی رییس الذاکرین (نویسنده، پژوهشگر و شاعر سیستانی) دار فانی را وداع گفت.

استاد رییس الذاکرین از بنیانگذاران سرایش شعر سیستانی بود؛ از آثار آن مرحوم می توان به زیر بادگیر بلور ، یک شهر در آتش سه بار ، گج واگج ، نغمه آرچنگ ، سرود بی گاهان ، پرده آخر ، اشعار مقبولی ، فرهنگ منظوم دهبانی ، صد پند صد حبه قند ، اسناد تاریخی سیستان و… اشاره کرد.

خانه کتاب و ادبیات ایران ضایعه درگذشت این استاد وارسته را به خانواده محترم ایشان و جامعه ادبی و فرهنگی سیستان و بلوچستان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و آمرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگذشت یک شاعر و پژوهشگر پیشکسوت

درگذشت یک شاعر و پژوهشگر پیشکسوت