مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:402021-09-25اقتصادي

چرا نباید مازندران منطقه آزاد شود؟


استاد اقتصاد دانشگاه علم و فناوری مازندران با بررسی شرایط مختلف این استان، به انتقاد از تلاش نمایندگان و مسئولان مازندران برای ایجاد منطقه آزاد پرداخت و معتقد است، - تنها تفاوت منطقه آزاد و منطقه ویژه یک ماده واحده که همان معافیت مالیاتی است، محسوب می شود.

مهدی بشارتده سلوطی درگفت وگوی اینستاگرامی بررسی ابعاد مختلف تاسیس مناطق آزاد در مازندران، با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی در مناطق آزاد، تنها تفاوت این منطقه با منطقه ویژه است، اظهار کرد: هیچگونه تفاوتی از لحاظ ورود سرمایه گذاری و خروج کالا وجود ندارد و فقط موضوع تعرفه گمرکی که مدت زمان آن در مناطق آزاد 15 ساله اما در مناطق ویژه بر اساس مقرراتی که در داخل کشور وضع می شود، است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر7 منطقه آزاد و 64 منطقه ویژه در کشوروجود دارد، تصریح کرد: موضوع مناطق آزاد از سال 1369 در ایران با کیش، قشم و چابهار آغاز و در سال 1382 سه منطقه اروند، ارس و انزلی آغاز و سال 1389 ماکو نیز اضافه شد.

استاد اقتصاد دانشگاه علم و فناوری مازندران، خاطرنشان کرد: حضور فعال در بازار بین المللی، توسعه صادارت کالای صنعتی، جذب سرمایه گذار و سرمایه در گردش خارجی و محرومیت زدایی، تامین منابع مالی از خارج ازجمله هدف های مناطق آزاد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نباید مازندران منطقه آزاد شود؟

چرا نباید مازندران منطقه آزاد شود؟