مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:152021-09-25اقتصادي

گام هایی برای مبارزه با قمار و فرار مالیاتی


استفاده از دستگاه های کارتخوان برای تراکنش های مالی مربوط به شبکه قمار و شرط بندی بسیار کاهش یافته و دست اندرکاران این سایت ها عمدتا تراکنش های مالی را به صورت کارت به کارت انجام می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در روزنامه رسالت نوشت:  1- در روزهای اخیر اخبار مختلفی از متوقف شدن چند هزار دستگاه کارتخوان از سوی سیستم بانکی کشور منتشرشده است.

دلایل بسیاری برای غیرفعال شدن این تعداد کارتخوان و درگاه الکترونیکی با اتکا به آمار می توان ارائه کرد: بر اساس پیگیری و بررسی کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مجموعا، حدود 12/5 میلیون دستگاه کارتخوان در کشور وجود داشته که از این تعداد،  2 میلیون و 451هزار دستگاه کارتخوان و درگاه الکترونیکی با اقدام بانک مرکزی مسدود شدند.

از میان مسدود شده ها، حدود 37هزار عدد به دلیل فقدان شناسه حقوقی غیرفعال شدند؛  همچنین فعالیت تعداد 287 هزار دستگاه کارتخوان نیز به دلیل کد ملی و کد پستی نامعتبر متوقف شد و حدود 12 هزار دستگاه کارتخوان  نیز به دلیل فوت مالک دستگاه غیرفعال شد.

در میان مسدود شده ها، حدود 2500 دستگاه نیز به دلیل دور زدن قانون برای فرار از مالیات مسدود شدند و تعداد 5 هزار دستگاه مسدودی نیز مربوط به دستگاه های پوزی است که در خارج از کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام هایی برای مبارزه با قمار و فرار مالیاتی

گام هایی برای مبارزه با قمار و فرار مالیاتی