مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 11:352021-09-24سياسي

ابراز تاسف رییس جمهور تاجیکستان از بی تفاوتی سازمان حقوق بشر به وضعیت افغانستان


رییس جمهور تاجیکستان از این که سازمان های حامی حقوق بشر در قبال نقض حقوق سایر اقوام افغانستان و آزادی شهروندان این کشور به ویژه زنان و کودکان سکوت کرده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به طور مجازی شرکت و سخنرانی کرد.

وی از تریبون سازمان ملل همه نوع پدیده های بی قانونی، قتل، چپاول، ظلم و تعقیب علیه مردم افغانستان را به طور قاطع محکوم کرد.

رحمان از این که سازمان های حامی حقوق بشر در قبال نقض حقوق سایر اقوام و ملیت های افغانستان و آزادی شهروندان این کشور به ویژه زنان و کودکان سکوت کرده اند، ابراز تاسف کرد.

به تاکید رییس جمهور تاجیکستان به قدرت رسیدن جنبش طالبان که در لیست گروه های تروریستی شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد، روند مرکب ژئوپلیتیک منطقه را باز هم پیچیده کرده است.

رحمان ادامه داد: تاجیکستان به امور داخلی افغانستان دخالت نمی کند، ولی بر این باور است که برای حل مناسب مشکلات سیاسی و امنیتی کشور همسایه باید دولت فراگیر تشکیل شود.

وی تعیین ساختار دولتداری در افغانستان را از طریق همه پرسی و در نظر گرفتن موقعیت همه شهروندان آن کشور ضروری دانست و گفت: تشکیل هر نوع دولتی بدون به اعتبار گرفتن منافع کل مردم افغانستان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز تاسف رییس جمهور تاجیکستان از بی تفاوتی سازمان حقوق بشر به وضعیت افغانستان

ابراز تاسف رییس جمهور تاجیکستان از بی تفاوتی سازمان حقوق بشر به وضعیت افغانستان