مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 07:302021-09-24بين الملل

گفت وگوی بورل و لاورف با تمرکز بر برجام


وزیر خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار و درباره توافق هسته ای ایران، وضعیت افغانستان و موضوع اوکراین گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و حل و فصل (مناقشات) خاورمیانه متمرکز بود.

آن ها همچنین به وضعیت و چشم انداز روابط روسیه و اتحادیه اروپا پرداختند.

پیش تر، بورل در گفت وگو با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در قالب گفت وگوهای دوجانبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر لزوم ازسرگیری گفت وگوهای احیای توافق هسته ای ایران در وین تاکید کرده و گفت برجام همچنان یک ابزار مهم برای عدم اشاعه جهانی، صلح در منطقه و امنیت بین المللی است، اما زمان برای بازگشت به اجرای آن نامحدود نیست.

بورل در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تهران خواسته بود که مذاکرات وین درباره توافق هسته ای را در اسرع وقت از سر بگیرد.

  درخواست اتحادیه اروپا از ایران برای بازگشت به مذاکرات وین در شرایطی مطرح شد که مقام های این اتحادیه طی ماه های اخیر اشاره ای به تداوم بدعهدی و عدم پایبندی کشورهای اروپایی عضو برجام به این توافق نکرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی بورل و لاورف با تمرکز بر برجام

گفت وگوی بورل و لاورف با تمرکز بر برجام