مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 15:302021-09-23اجتماعي

مدیریت ترافیک فضایی یکی از عوامل عملیات در فضا است


مدیر مرکز روابط و همکاری های بین الملل سازمان فضایی ایران گفت: مدیریت ترافیک فضایی از مقررات فنی و نظارتی عملیات در فضا است.

- جی پلاس ، آرمان پیشینی مدیر مرکز روابط و همکاری های بین الملل سازمان فضایی ایران مدیریت ترافیک فضایی، مجموعه ای از مقررات فنی و نظارتی برای ارتقای دسترسی ایمن به فضا، عملیات در فضا و همچنین برگشتن از فضا به زمین است، به گونه ای که عاری از هر گونه تداخل فیزیکی و رادیوفرکانسی باشد.

او افزود: مدیریت ترافیک در فضا مانند هوا و دریا اگر چه در ظاهر ساده و قابل درک است، اما در عمل اجرای آن بسیار پیچیده بوده و نیازمند مجموعه ای از دانش، داده و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری است.

چارچوب مدیریت ترافیک فضایی متشکل از شیوه ها، دستورالعمل های فنی، استاندارد های ایمنی، هنجار های رفتاری، متد های ارزیابی ریسک (از زمان پرتاب، تزریق در مدار تا بازگشت به جو) و ارائه انواع خدمات لازم برای اجتناب از برخورد احتمالی در مدار و تداخلات فرکانسی برای حفظ ایمنی محیط عملیاتی فضا است.

پیشینی گفت: برخی از صاحب نظران به واسطه ماهیت متنوع مجموعه اقدامات ذیل مفهوم مدیریت ترافیک فضایی، آن را "هماهنگی ترافیک فضایی " یا هماهنگی عملیات در مدار نیز می نامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت ترافیک فضایی یکی از عوامل عملیات در فضا است

مدیریت ترافیک فضایی یکی از عوامل عملیات در فضا است