مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 10:052021-09-23بين الملل

لهستان: اروپا ناچار به تعامل با طالبان است


نماینده لهستان در پارلمان اروپا با اظهار اینکه طالبان اکنون قدرت در افغانستان را بدست دارد، تاکید کرد که اروپا چاره ای جز تعامل با طالبان ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، رادوسلاو سیکورسکی نماینده لهستان در پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه اروپا بر گفت وگو با طالبان تاکید دارد، گفت: اتحادیه اروپا در کابل حضور دیپلماتیک دارد و با هرکسی که قدرت را در دست دارد تعامل خواهد داشت.

وی افزود: بنابراین ما ناچاریم با طالبان تعامل داشته باشیم زیرا آن ها افغانستان را در اختیار دارند، ما پروژه های کمکی در این کشور داریم و هنوز افرادی در افغانستان باقی مانده اند که باید آن ها را خارج کنیم.

سیکورسکی افزود: ما همچنان می خواهیم تا رفتار طالبان را معتدل تر کنیم، به همین دلیل این رویه درستی است، ما باید با طالبان حرف بزنیم زیرا آن ها بدون خونریزی زیاد قدرت را بدست گرفته اند و باید دید که در مقایسه با 20 سال گذشته آن ها تا چه اندازه میانه روتر شده اند.

وی با اظهار اینکه تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان یکجانبه بود، ادامه داد: ما این موضوع را پس از اعلام آمریکا فهمیدیم و حتی ارتش های کشورهای اروپایی بطور دقیق از چگونگی خروج از افغانستان اطلاع نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لهستان: اروپا ناچار به تعامل با طالبان است

لهستان: اروپا ناچار به تعامل با طالبان است