مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 09:152021-09-22فرهنگي

موزه پهلوانی کرمانشاه امسال افتتاح می شود


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تا پایان امسال موزه پهلوانی کرمانشاه افتتاح می شود.

- ایسنا/کرمانشاه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تا پایان امسال موزه پهلوانی کرمانشاه افتتاح می شود.

جبار گوهری در حاشیه امضاء تفاهم نامه راه اندازی موزه پهلوانی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مردم ایران از دیرباز کرمانشاهیان را با صفت و منش پهلوانی می شناسند، اظهار کرد: وجود پهلوانان بزرگ و نامداری همچون حسین گلزار و علی اصغر گرد که در گودهای زورخانه کشتی می گرفتند، نام کرمانشاه را با منش پهلوانی در ایران عجین کرده است.

وی افزود: در همین راستا از چندسال پیش بحث راه اندازی موزه پهلوانی در استان مطرح و حتی پیکره هایی از پهلوانان کرمانشاهی ساخته و تجهیزات و وسایل زورخانه ای قدیمی نیز جمع آورده شده بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه وجود برخی موانع همچون نداشتن فضایی مناسب برای راه اندازی این موزه باعث شده که راه اندازی موزه پهلوانی کرمانشاه تاکنون تحقق پیدا نکند.

وی تصریح کرد: اخیرا رایزنی هایی را با اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان داشتیم تا فضای مناسبی را برای راه اندازی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه پهلوانی کرمانشاه امسال افتتاح می شود

موزه پهلوانی کرمانشاه امسال افتتاح می شود