مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:102021-09-22بين الملل

در خواست انگلیس از چین و روسیه برای اتخاذ راهبرد واحد در قبال افغانستان


وزیر خارجه انگلیس می گوید که در دیدار با همتایان خود از چین و روسیه بر لزوم اتخاذ راهبرد واحد در قبال افغانستان تاکید خواهد کرد.

- به نقل از رویترز، لیز تراس وزیر خارجه جدید انگلیس در بیانیه ای مدعی شد که قرار است در دیدار با همتایان خود از چین و روسیه، از آنها بخواهد تا با اتخاذ یک رویکرد بین المللی هماهنگ در قبال افغانستان موافقت کنند تا به این ترتیب، مانع از تبدیل این کشور به پناهگاهی امن برای گروه های مسلح تروریستی شوند.

قرار است وزرای خارجه 5 عضو دائمی شورای امنیت، امروز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، دیدار کنند و تراس مدعی است که می خواهد از این فرصت در راستای همکاری هرچه بیشتر جهت بهبود امنیت بین الملل با تمرکز ویژه بر افغانستان استفاده کند.

تراس در این باره مدعی شد: اگر می خواهیم مانع از تبدیل افغانستان به پناهگاه ترور جهانی شویم، پس لازم است که جامعه بین الملل از جمله روسیه و چین، در تعامل با طالبان به منزله یک تَن واحد عمل کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیشتر، شی جینپینگ رییس جمهور چین گفته بود که طرفین ذی نفع در افغانستان باید تروریسم را ریشه کن کنند و در این راه دولت پکن، تا حد امکان کمک های بیشتری را به این کشور اختصاص خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در خواست انگلیس از چین و روسیه برای اتخاذ راهبرد واحد در قبال افغانستان

در خواست انگلیس از چین و روسیه برای اتخاذ راهبرد واحد در قبال افغانستان