مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 09:302021-09-21بين الملل

حمایت فیلیپین از شراکت آکوس برای مقابله با چین


دولت فیلیپین با حمایت از شراکت دفاعی جدید بین آمریکا، انگلیس و استرالیا امیدوار است که این توافق بتواند توازن قدرتی را در منطقه هند –پاسیفیک ایجاد کند.

- دولت فیلیپین با حمایت از شراکت دفاعی جدید بین آمریکا، انگلیس و استرالیا امیدوار است که این توافق بتواند توازن قدرتی را در منطقه هند –پاسیفیک ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف آکوس باعث می شود تا استرالیا از فناوری برای استقرار زیردریایی های اتمی خود به عنوان بخشی از این قرارداد با هدف واکنش به قدرت رو به رشد چین استفاده کند.

تئودورو لاکسین، وزیر خارجه فیلیپین امروز (سه شنبه) در بیانیه ای با اشاره به آکوس گفت: رشد و توسعه ظرفیت استرالیا می تواند به احیا و حفظ توازن در منطقه بجای بی ثبات کردن آن منجر شود.

اظهارات لاکسین بر خلاف اظهارات مالزی و اندونزی است که نسبت به وجود زیردریایی های اتمی در بحبوحه ظهور یک رقابت ابر قدرت در منطقه جنوب شرق آسیا هشدار داده اند.

وزیر خارجه فیلیپین همچنین گفت، بدون حضور واقعی تسلیحات اتمی، آکوس توافق 1995 برای عاری کردن جنوب شرق آسیا از سلاح اتمی را نقض نمی کند.

منطقه دریای چین جنوبی همچنان محلی پر مناقشه برای کشورهای منطقه و آمریکا است طوریکه ایالات متحده به عنوان یک شریک دفاعی فیلیپین و متحدان غربی به صورت منظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت فیلیپین از شراکت آکوس برای مقابله با چین

حمایت فیلیپین از شراکت آکوس برای مقابله با چین