مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 02:252021-09-20پزشكي

چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا بزنند/توصیه به مسافران خارج از کشور


سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هر سال اواخر شهریور تا اوایل مهر واکسن آنفلوانزا وارد کشور می شود و با اولویت گروه ها و افراد در معرض خطر تزریق خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شهریار جانبازی اظهار کرد: سهم قابل توجهی از محوله واکسن آنفلوانزا در بخش بیمارستانی و مراکز دولتی بهداشتی و درمانی توزیع خواهد شد تا با کمک تیم های واکسیناسیون به گروه های هدف تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: کادر بهداشتی و درمانی، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و مزمن مانند تالاسمی، سیکل سل آنمی و ام اس از مهم ترین گروه های در معرض خطر ابتلاء به آنفلوانزا هستند بنابراین واکسینه شدن این افراد در اولویت قرار دارد.

معتادان متجاهر و کارکنان مراکز ماده 16، مشاغل صنعت مرغداری کشور، پرسنل سازمان دامپزشکی و حفاظت محیط زیست، پرسنل نظامی انتظامی امنیتی شاغل در بخش بهداشت و درمان، پرسنل و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان، معلولین جسمی حرکتی، معلولین عصبی عضلانی، معلولین ذهنی، بیماران روانی مزمن، کودکان بی سرپرست و زنان آسیب دیده اجتماعی از دیگر گروه های پرخطری هستند که سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت واکسیناسیون علیه آنفلوانزا در این افراد را مورد تاکید قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا بزنند/توصیه به مسافران خارج از کشور

چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا بزنند/توصیه به مسافران خارج از کشور