مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 00:152021-09-20بين الملل

واشنگتن: انتخابات روسیه نه آزاد بود و نه منصفانه


وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای به نتایج اولیه انتخابات اخیر دومای روسیه واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای به انتخابات اخیر دومای روسیه واکنش نشان داد.

در همین ارتباط نیز ند پرایس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه مدعی شد این انتخابات، که طی سه روز از 26 تا 28 شهریور برگزار شد، نه آزاد بود و نه منصفانه.

در بیانیه پرایس ادعا شده است که دولت روسیه با استفاده از قوانین مربوط به سازمان های افراطی ، عوامل خارجی ، و سازمان های نامطلوب ، شرایط سیاسی در روسیه را به شدت محدود کرد و مردم را از اعمال حقوق مدنی و سیاسی خود باز داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود از روسیه خواسته است به تعهدات بین المللی در زمینه حقوق بشر و آزادی های اساسی احترام بگذارد و به کارزار فشار بر جامعه مدنی، مخالفان سیاسی و رسانه های مستقل پایان دهد.

این بیانیه همچنین می گوید ایالات متحده برگزاری انتخابات دومای روسیه در قلمروی اوکراین را به رسمیت نمی شناسد و بر حمایت بی دریغ خود از تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین تأکید می کند.

گفتنی است که نتایج اولیه انتخابات پارلمانی روسیه حاکی از پیشتازی حزب روسیه متحد وابسته به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: انتخابات روسیه نه آزاد بود و نه منصفانه

واشنگتن: انتخابات روسیه نه آزاد بود و نه منصفانه