مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 08:452021-09-20سياسي

مامورین منابع طبیعی ضابطین خاص دادگستری می شوند


مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها گفت: مامورین منابع طبیعی بر اساس ماده 54 قانون حفاظت و بهره برداری در ردیف ضابط خاص دادگستری محسوب می شوند.

- به نقل از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مأمورین منابع طبیعی بر اساس ماده 54 قانون حفاظت و بهره برداری در ردیف ضابط خاص دادگستری محسوب شده و هر گونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی اتفاق بیفتد می توانند با نظر دادستان آن را متوقف و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام کنند.

اصغر احمدی ادامه داد: مأمورین منابع طبیعی به عنوان ضابط دادگستری، برای دریافت کارت نخست باید آموزش های لازم را زیر نظر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فرا بگیرند و پس از گذراندن دوره آموزشی کد ویژه دریافت کنند.

وی افزود: صدور کارت برای مأمورین منابع طبیعی با امضای بالاترین مقام و مسئول در منابع طبیعی صادر شده و منقوش به آرم سازمان و شناسه قوه قضاییه است.

این مسئول حقوقی سازمان جنگل ها از ویژگی های یک ضابط منابع طبیعی در دادگستری را توانمندی در تنظیم گزارش موثق به دور از هرگونه اغراض شخصی و یا منفعت خصوصی برشمرد و افزود: برای کسانی که وثاقت آنها احراز و در دوره آموزشی نمره قبولی کسب کنند شناسه اختصاصی و سپس کارت ضابطین دادگستری ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مامورین منابع طبیعی ضابطین خاص دادگستری می شوند

مامورین منابع طبیعی ضابطین خاص دادگستری می شوند