مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-20سياسي

ایران با هوشمندی وارد باتلاق طراحی شده توسط آمریکا درافغانستان نشد


مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران، در نامه ای به معاون وزیر امورخارجه دولت اصلاحات، به نقد تناقض های اصلاح طلبان در مواجهه با بحران های منطقه ای پرداخت و تصریح کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، عباس سلیمی نمین فعال سیاسی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، در نامه سرگشاده ای به محسن امین زاده فعال سیاسی اصلاح طلب و پرداخته است.

متن نامه مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به این شرح است: جناب آقای محسن امین زاده با سلام این روزها بعد از فرار آمریکا از افغانستان، بحث چگونگی مواجهه با مناسبات داخلی این کشور یک بار دیگر در فضای سیاسی ایران حاد شده است.

صیانت از مصالح ملی و همسایه فارسی زبان، همچنین وجود حیله ها و فریب ها، توجه به تجربیات مان در سال 1377 را ضروری ساخته است.

در آن سال برای اولین بار طالبان به عنوان یک اقلیت مؤثر پشتون بر کل افغانستان مسلط شد و موجی در کشورمان ایران، برای مداخله نظامی در کشور همسایه به راه افتاد.

آن چه مرا به نگارش این نامه واداشت بی توجهی دوستان اصلاح طلب به تجربیات گران سنگی است که در نیمه دوم دهه هفتاد کسب شد.

همان گونه که به طور به منظور درگیر نشدن با طالبان، جو روانی سنگینی به راه انداخته است و چنین موضع اصولی را زیر سؤال می برد؟! مگر شما بعد از 21 سال به این جمع بندی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران با هوشمندی وارد باتلاق طراحی شده توسط آمریکا درافغانستان نشد

ایران با هوشمندی وارد باتلاق طراحی شده توسط آمریکا درافغانستان نشد