مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 01:552021-09-19اقتصادي

سنگ بزرگ، پیش پای مخترعان / مهمترین مشکلات نظام ثبت اختراع در ایران چیست؟


در ایران بررسی صحت اختراعات بر دوش کارشناسان مراکزی چون دانشگاه ها، مراکز رشدو برخی صنایع مرتبط است بنابراین این امکان وجود دارد که ایده های مخترعان در پیچ و خم های اداری با سرقت و خلاء های قانونی ثبت اختراع مواجه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم وپیشرفت خبرگزاری فارس؛ برخلاف سابقه ی طولانی ایران در ایجاد نظام ثبت اختراع، بررسی و راستی آزمایی اختراعات در ایران سابقه ی چندانی ندارد و گواهی های ثبت اختراع تا همین یک دهه ی قبل، تنها براساس ادعای متقاضیان صادر می شد.

قوانین ثبت اختراع در ایران با گذشت سال ها دستخوش تغییرات زیادی شد و برخی از معایب آن برطرف شد، اما همچنان ایرادات زیادی وجود دارد که باید پس از بررسی های دقیق و کارشناسی برطرف شود.

از این رو در این گزارش به بررسی تارخچه قوانین ثبت اختراع در ایران، چالش های آن و تجربیات موفق دنیا در این زمینه می پردازیم: قانون ثبت اختراع در ایران از کجا شروع شد و اکنون در چه نقطه ای قرار دارد؟ اولین قانون ثبت علائم و اختراعات کشور به سال 1310 برمی گردد.

 براساس این قانون متقاضیان ثبت اختراع می توانستند با مراجعه به اداره ثبت اسناد ادعا کنند که صاحب ابتکاری جدید و کاربردی هستند و با ارائه مستندات و نقشه های مربوط به اختراع بدون هیچگونه راستی آزمایی در احراز شرایط اختراع، گواهی ثبت اختراع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ بزرگ، پیش پای مخترعان / مهمترین مشکلات نظام ثبت اختراع در ایران چیست؟

سنگ بزرگ، پیش پای مخترعان / مهمترین مشکلات نظام ثبت اختراع در ایران چیست؟