مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 01:352021-09-19پزشكي

بیماران قلبی مبتلا به کرونا 6 تا 12 ماه پس از بهبود مواظب باشند


فلوشیپ نارسایی قلب و پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل معتقد است، متاسفانه در برخی از بیماران با فرم شدیدتر، از 6 تا 12 ماه از ابتلای اولیه، با علائم جدیدتر رو به رو می شویم که می توانیم آن را به بیماری کووید 19 ارتباط دهیم.

- نغمه ضیایی شب گذشته 28 شهریورماه، در لایو اینستاگرامی خود با کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، با اشاره به اینکه بیماران قلبی و عروقی اگر به کرونا مبتلا شوند، شدت ابتلای آنها شدیدتر و جدی تر خواهد بود، اظهار کرد: کووید 19 یک بیماری عفونی و التهابی است و در تمام بدن منتشر می شود، در بسیاری از مواقع قلب به صورت مستقیم درگیر این ویروس نمی شود اما بیشتر لخته در قلب و شریان های اصلی ایجاد می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که بدن در فاز التهابی قرار بگیرد، تقاضا برای فعالیت این اندام، بیشتر می شود و بنابراین قلب باید فعالیت خود را بیشتر عرضه کند، تصریح کرد: عرضه بیشتر پس از افزایش تقاضا برای قلب، موجب ایجاد آسیب به این اندام می شود و آن را نباید دست کم گرفت.

فلوشیپ نارسایی قلب و پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از کرونا، رعایت بهداشت فردی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اینکه کرونا به صورت مستقیم به قلب آسیب بزند کمتر دیده شده است اما ایجاد بیماری هایی چون التهاب س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران قلبی مبتلا به کرونا 6 تا 12 ماه پس از بهبود مواظب باشند

بیماران قلبی مبتلا به کرونا 6 تا 12 ماه پس از بهبود مواظب باشند