مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 02:552021-09-18اقتصادي

تبعات یک تصمیم در واردات شیرخشک


تکرار تصمیم های یکدفعه ای و نه چندان سنجیده در تجارت، این بار غذای اطفال را هدف قرار داد و طی اقدامی عجیب، شیرخشک را از ردیف کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی به گروه دو و در ادامه کالاهای ممنوع الورود فرستاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، اخیرا رییس انجمن تولید کنندگان شیرخشک نوزاد، از دپوی 500 تنی مواد اولیه تولید شیرخشک در گمرک خبر داد و با اشاره به تغییر گروه کالایی به عنوان دلیل این رسوب اعلام کرد که اگر این کالا به گروه یک برنگردد، افزایش قیمت شیرخشک اتفاق خواهد افتاد.

جریان دپوی شیرخشک و این که چه اتفاقی افتاده که مواد اولیه این کالای ضروری برای نوزادان امکان ترخیص ندارد، در بین مکاتبات دستگاه های مربوطه و همچنین پیگیری از گمرک ایران و دریافت توضیحاتی از صاحب کالا مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد تصمیماتی در تغییر تعرفه و گروه کالایی و به نوعی عدم هماهنگی در این رابطه موجب بروز مشکل در ترخیص کالا شده است.

البته به گفته معاون فنی گمرک ایران، اخیرا طی جلسه ای که بین دستگاه های ذیربط برگزار شده این موضوع حل و فصل و احتمالا به زودی مشکل برطرف و کالا به گروه یک برخواهد گشت.

در این رابطه، لازم به یادآوری است که دریافت کنندگان ارز ترجیحی در گروه یک کالایی قرار دارند که از سال 1397 که ارز 4200 تومان به چرخه تجاری کشور وارد شد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات یک تصمیم در واردات شیرخشک

تبعات یک تصمیم در واردات شیرخشک