مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 01:502021-09-18بين الملل

دفاع انگلیس از معاهده امنیتی آمریکا، استرالیا و لندن


وزیر امور خارجه جدید انگلیس با انتشار یادداشتی برای نشریه ساندی تلگراف از معاهده امنیتی و پرحاشیه این کشور با آمریکا و استرالیا دفاع و ادعا کرد که این قرارداد در راستای دفاع از منافع کشور منعقد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، لیز تراس در این یادداشت مدعی شد که معاهده آکوس بیانگر امادگی انگلیس برای مقابله با آنچه او اقدامات زیانبار و شرورانه برخی کشورها خواند است.

وی با اشاره به محتوای امنیتی، اقتصادی و دیپلماتیک این معاهده، آن را یک طلوع جدید توصیف کرد که انگلیس پرچم خود را در عرصه بین المللی کاشته است.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که معاهده آکوس فراتر از مقوله سیاست خارجی است و از طریق مشارکت با کشورهای همسو در جهت ایجاد ائتلاف برای حفظ ارزش ها و منافع مشترک، به سود مردم بریتانیا و مناطق دورتر خواهد بود.

این اولین موضع گیری وزیر امور خارجه جدید انگلیس در قبال معاهده ای چالش برانگیز است که طی روزهای اخیر خبرساز و با واکنش های بین المللی همراه شده است.

همتای فرانسوی تراس این پیمان را خنجری از پشت خوانده و اظهار داشته که این توافق نشانه رفتاری غیرقابل قبول میان متحدان و شرکاست و تبعات آن مستقیما چشم اندازی را که برای این اتحاد وجود دارد تحت تاثیر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع انگلیس از معاهده امنیتی آمریکا، استرالیا و لندن

دفاع انگلیس از معاهده امنیتی آمریکا، استرالیا و لندن