مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 06:452021-09-18سياسي

حقوق زبان بر انسان در کلام امام سجاد(ع)


رساله حقوق امام سجاد به به پنج حقوق زبان اشاره کرده؛ که مهمترین آن دوری از فحاشی،حرف های رکیک و ناپسند است.

- ، حجت الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از آثاری که از امام سجاد علیه السلام به ما رسیده رساله حقوق این حضرت است، گفت: این رساله توسط ابوحمزه ثمالی نقل شده و امام 50 حق را در این رساله بیان کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام سجاد علیه السلام در رساله حقوق از حق خدا گرفته تا پدر و مادر، اولاد، همسایه، معلم، شاگرد، مسئولان، مردم و … یک دوره حقوق و وظایف مردم را بیان کرده اند و این رساله خیلی از اعلامیه حقوق بشر بهتر و مهم تر است زیرا در اعلامیه حقوق بشر حقوق اعضای بدن را ذکر نکرده اند ولی امام در این رساله حق چشم، گوش، پا، شکم و … را هم بیان کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه اعلامیه حقوق بشر نواقص فراوانی دارد و نویسندگان خودش به آن عمل نمی کنند، افزود: امام سجاد علیه السلام خودشان اولین عامل به این کلمات بودند و ما در این فرصت به حقوق اعضای بدن که در این رساله بیان شده می پردازیم که امام 7 عضو بدن را نام برده و حقشان را بیان کرده اند.

رفیعی اولین عضوی که حقش بیان شده را زبان دانست و گفت: مراد از زبان بیان است و ما در قرآن در رابطه با سخن گفتن توصیه های زیادی داریم و علامه طباطبایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق زبان بر انسان در کلام امام سجاد(ع)

حقوق زبان بر انسان در کلام امام سجاد(ع)