مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 04:402021-09-18پزشكي

توصیه هایی برای مواجهه با بیماران صرع


یک متخصص صرع با بیان اینکه یک درصد مردم به بیماری صرع مبتلا هستند، دانستن نکات لازم در مواجهه با بیماران صرع را برای همه افراد ضروری دانست.

- ایسنا/اصفهان یک متخصص صرع با بیان اینکه یک درصد مردم به بیماری صرع مبتلا هستند، دانستن نکات لازم در مواجهه با بیماران صرع را برای همه افراد ضروری دانست.

شیما شاه زمانی در وبینار آشنایی با صرع که به همت اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری انجمن خیریه صرع استان اصفهان برگزار شد، به افرادی که با بیمار صرع مواجه می شوند، گفت: اگر در خیابان یا مدرسه یا محل کار با بیماری که تشنج کرده مواجه شدید، اگر گردنبندی دور گردن بیمار است که مانع تنفس او می شود، باز کنید.

وی ادامه داد: در صرع گاهی، دست و پای بیماران سفت می شود و هرگز نباید جلوی این حرکات را گرفت و باید منتظر ماند تا خود به خود متوقف شود.

هرگز سعی نکنید، چیزی داخل دهان بیمار بریزید یا دندان های بیمار را از هم باز کنید و نباید این خرافه که گفته می شود بیمار زبان خود را می بلعد، جدی گرفت.

این پزشک متخصصی یادآور شد: موقعی که حرکات بیمار آرام گرفت، او را به پهلو بخوابانید و ترجیحا زیر سر بیمار یک بالش نرم بگذارید اما نیازی به تنفس مصنوعی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای مواجهه با بیماران صرع

توصیه هایی برای مواجهه با بیماران صرع