مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 07:452021-09-17بين الملل

شکایت ارمنستان از آذربایجان در دیوان بین المللی دادگستری؛ باکو: متقابلا شکایت می کنیم


ارمنستان پرونده شکایتی را به دیوان بین المللی دادگستری ارائه داده است که طبق آن، ایروان گفته است باکو معاهده بین المللی تبعیض نژادی را نقض کرده است.

- شکایت ارمنستان از آذربایجان در دیوان بین المللی دادگستری؛ باکو: متقابلا شکایت می کنیم ارمنستان پرونده شکایتی را به دیوان بین المللی دادگستری ارائه داده است که طبق آن، ایروان گفته است باکو معاهده بین المللی تبعیض نژادی را نقض کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مقابل سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت که باکو از خود دفاع خواهد کرد و قصد دارد علیه ارمنستان پرونده مشابهی را به جریان اندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورو نیوز، نیروهای آذربایجان در نبرد سپتامبر تا نوامبر سال گذشته قبل از میانجیگری روسیه برای آتش بس نیروهای قومی ارمنی را از بخش هایی از مناطق تحت کنترل خود در دهه 1990 در منطقه قره باغ و اطراف آن بیرون راندند.

در این پرونده ارمنستان، آذربایجان را متهم کرد که ارمنی ها را برای چندین دهه تحت تبعیض نژادی قرار داده است و این امر بر خلاف کنوانسیون بین المللی رفع انواع تبعیض نژادی است که هر دو کشور آن را امضا کرده اند.

دادگاه جهانی با استناد به این شکایت گفت که جمهوری آذربایجان از زمان آتش بس 10 نوامبر، به قتل، شکنجه و سایر سواستفاده های از اسرای جنگی ارمنی، گروگان ها و سایر افراد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت ارمنستان از آذربایجان در دیوان بین المللی دادگستری؛ باکو: متقابلا شکایت می کنیم

شکایت ارمنستان از آذربایجان در دیوان بین المللی دادگستری؛ باکو: متقابلا شکایت می کنیم