مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 07:352021-09-17بين الملل

لزوم همکاری میان ایران، چین، روسیه و پاکستان در خصوص افغاستان


وزیر خارجه چین طی سخنانی گفت که پکن آماده همکاری با روسیه، ایران و پاکستان در راستای ایفای نقش سازنده در مساله افغانستان، مبارزه به تروریسم و بازگرداندن صلح و آرامش در این کشور است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه چین طی سخنانی در جریان برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای گفت که پکن آماده همکاری با روسیه، ایران و پاکستان در راستای ایفای نقش سازنده در مساله افغانستان، مبارزه به تروریسم و بازگرداندن صلح و آرامش در این کشور است.

بر اساس این گزارش، وانگ یی در جریلان نشست مشترک با وزرای خارجه ایران، روسیه و پاکستان گفت: چهار کشور باید ارتباطات و هماهنگی خود را تقویت کنند، به اتفاق آرا عمل کنند، باعث ایجاد نفوذ مثبت شوند و در ایجاد ثبات در افغانستان نقش سازنده ایفا کنند.

وزیر خارجه چین افزود: چین آماده است تا هماهنگی خود را با روسیه ، ایران و پاکستان و سایر کشورهای منطقه تقویت کرده تا از این طریق در جلوگیری از هرج و مرج، حفظ ثبات، مقاومت در برابر تروریسم و خشونت و همچنین بازگرداندن صلح به افغانستان و ایجاد صلح پایدار در منطقه نقش سازنده ایفا کند.

وی تصریح کرد: در دراز مدت ما می توانیم به افغانستان کمک کنیم تا به تدریج پتانسیل خود را توسعه داده و در همکاری های اقتصادی منطقه ای ادغام شود، فقر را از بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم همکاری میان ایران، چین، روسیه و پاکستان در خصوص افغاستان

لزوم همکاری میان ایران، چین، روسیه و پاکستان در خصوص افغاستان