مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 05:302021-09-17بين الملل

توافقنامه ای که شکاف میان آمریکا اروپا را عمیق تر کرد


توافقنامه جدید آمریکا،استرالیا و انگلیس همچون خنجری از پشت به اروپا زده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران،استرالیا بواسطه یک پیمان دفاعی مشترک با ایالات متحده آمریکا و انگلیس قرار است زیردریایی هایی با سوخت اتمی را که قبلا سفارش خرید آنها را به فرانسه داده بود از واشنگن تحویل بگیرد.

پاریس روز پنجشنبه به شدت از این موضوع خشمگین شد و اقدام کانبرا در لغو سفارش خرید زیردریایی های اتمی را خنجری از پشت توصیف کرد.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز در واکنشی صریح و بسیار انتقاد آمیز نسبت به دولت آمریکا رویکرد بایدن را با آنچه پیشتر ترامپ در تقابل با اروپایی ها انجام می داد مقایسه کرد.

توافق ایالات متحده، انگلیس و استرالیا بر سر یک پیمان دفاعی که برخی تحلیل گران اعلام خبر آن را بویژه برای اروپایی ها غافلگیرکننده خواندند تا حدی دست واشنگتن برای مقابله با چین در منطقه هند و اقیانوس آرام را باز تر می کند.

این توافق اما به نوشته تحلیل گر سی ان ان ضمن برافروختن خشم فرانسوی ها مقامات اتحادیه اروپا را تا حدودی نسبت به آنچه باید در قبال چین انجام دهند دچار سردرگمی خواهد کرد.

قرارداد دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا که از آن به عنوان پیمان اوکوس نام برده می شود روز چهارشنبه رونمایی شد و بلافاصله پس از انتشار خبر آن اعلام شد که تیم هایی راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافقنامه ای که شکاف میان آمریکا اروپا را عمیق تر کرد

توافقنامه ای که شکاف میان آمریکا اروپا را عمیق تر کرد