مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 04:402021-09-17بين الملل

نگرانی سازمان ملل از پیشرفت هوش مصنوعی/ درخواست توقف سیستم های تهدیدکننده حقوق بشر


سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه استفاده نادرست از هوش مصنوعی می تواند آثار منفی و حتی فاجعه باری داشته باشد، از همه ی کشورها خواست تمام سیستم های هوش مصنوعی را که حقوق بشر را تهدید می کنند، - سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه استفاده نادرست از هوش مصنوعی می تواند آثار منفی و حتی فاجعه باری داشته باشد، از همه ی کشورها خواست تمام سیستم های هوش مصنوعی را که حقوق بشر را تهدید می کنند، متوقف و ممنوع کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، سازمان ملل نگران هوش مصنوعی است.

بر اساس گزارش اولیه سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار توقف استفاده از هوش مصنوعی هایی نظیر سیستم های تشخیص چهره شده که می توانند افراد را در ملاء عام ردیابی کنند و می توانند خطری اساسی برای حقوق بشر داشته باشند.

این سازمان می گوید اگر کشورها در حال حاضر تدابیر حفاظتی موثری را در این راستا در پیش نگیرند، استفاده از برنامه های هوش مصنوعی در زندگی روزمره می تواند بیشتر مضر باشد تا کمک کننده.

میشل باچله (Michelle Bachelet) کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که کشورها باید صریحاً همه برنامه های هوش مصنوعی را که مغایر با حقوق بشر است، ممنوع کنند و با اشاره به این که این سیستم های پیش داور، بر اساس قومیت یا جنسیت افراد بین جمعیت های بشری جدایی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی سازمان ملل از پیشرفت هوش مصنوعی/ درخواست توقف سیستم های تهدیدکننده حقوق بشر

نگرانی سازمان ملل از پیشرفت هوش مصنوعی/ درخواست توقف سیستم های تهدیدکننده حقوق بشر