مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 22:252021-09-16بين الملل

آمریکا از استرالیا در برابر فشارهای چین حمایت می کند


وزیر خارجه ایالات متحده با اعلام حمایت همه جانبه واشنگتن از کانبرا در برابر فشارهای ادعایی از جانب چین، نسبت به توسل مقامات پکن به اهرم اقتصادی علیه استرالیا ابراز نگرانی کرد.

- به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری که پس از دیدارش با همتای استرالیایی در واشنگتن برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی نسبت به توسل احتمالی چین به اهرم اقتصادی علیه استرالیا، حمایت همه جانبه واشنگتن از کانبرا در برابر فشارهای ادعایی از جانب پکن را اعلام کرد.

وزیر خارجه ایالات متحده در این کنفرانس خبری با طفره رفتن از پاسخ به این پرسش که آیا استرالیا از پشت به فرانسه خنجر زده است ، گفت که این استرالیا است که باید در مورد تمایل خود به کسب فناوری زیردریایی ایالات متحده پاسخ دهد.

از سوی دیگر، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده نیز این ایده را رد کرد که آمریکا در به اشتراک گذاردن پیشرفته ترین فناوری زیردریایی خود با استرالیا با ذهنیتی متقابل وارد این توافق شده است؛ چرا که استرالیا در گذشته درخواست ایالات متحده برای استقرار تأسیسات نظامی در این کشور را رد کرده است.

آستین در پاسخ به این پرسش که آیا توافقنامه همکاری سه جانبه (انگلیس، آمریکا و استرالیا) باعث تشدید تنشها با چین خواهد شد، مدعی شد که این تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از استرالیا در برابر فشارهای چین حمایت می کند

آمریکا از استرالیا در برابر فشارهای چین حمایت می کند