مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 18:452021-09-16بين الملل

اوکراین، بهانه ای برای جبران آبروریزی واشنگتن در افغانستان


در حالی زمزمه آغاز یک درگیری احتمالی در مناطق شرقی اوکراین شنیده می شود که آمریکایی ها کارنامه افتضاحی در افغانستان از خود باقی گذاشته اند؛ - گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: جنگ تمام عیار در اوکراین شاید ؛ این بخشی از نشست خبری ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در گفت وگو با رسانه ها بود.

البته شاید این روزها نگاه تحلیلگران فراوانی به اوکراین دوخته شده است؛ یکی از نقاطی که به احتمال زیاد شاهد بالا رفتن تقابل آمریکا و روسیه خواهد بود.

اوکراین تقریباً از سال 2014 میلادی و به دنبال کودتای نرم طرفداران غرب عملاً به دو قسمت تبدیل شده و تمامی تلاش ها برای بازگرداندن آن به حالت عادی به شکست انجامیده است.

حالا برخی دوباره از آغاز جنگی دیگر سخن می گویند؛ نبردی که می تواند پای روسیه، مهم ترین شریک استقلال طلبان شرق اوکراین را نیز به این منازعه باز کند.

* نبرد از کجا شروع شد شکاف بین مناطق شرقی و غربی اوکراین مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه شاید رد مناطق غربی تمایلی به جدایی اوکراین از روسیه ندارند.

حضور گسترده صنایع وابسته به داد و ستد با روسیه و همین طور وابستگی زبانی و فرهنگی سبب شده تا پیوندهای عمیقی بین آنان و همسایه شرقی ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین، بهانه ای برای جبران آبروریزی واشنگتن در افغانستان

اوکراین، بهانه ای برای جبران آبروریزی واشنگتن در افغانستان