مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 12:252021-09-15بين الملل

هشدار درباره ورود زائران ایرانی اربعین از طریق اقلیم کردستان عراق


تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است.

- تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است.

تعدادی از زائران ایرانی با وجود خطرات راه و تبعات قانونی، از طریق مرزهای اقلیم کردستان عراق، خود را به کربلا برای شرکت در اربعین حسینی رساندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تعدادی از این زائران در بین الحرمین با انتشار ویدئوهای خود در شبکه های اجتماعی گفتند که از طریق مرز تمرچین حاج عمران (استان اربیل) وارد اقلیم کردستان عراق شده اند.

این زائران افزوده اند که از طریق کردستان عراق و تنها با پرداخت هزینه تست کرونا در مرز به دولت محلی اقلیم کردستان عراق، خود را به کربلای معلا رسانده اند.

مقامات مسوول ایرانی این اقدام زائران ایرانی را غیر اصولی و در برگیرنده مخاطراتی در مسیر راه و همچنین تبعات قانونی در داخل عراق دانسته اند.

به گفته آنها، روادیدهای اقلیم کردستان عراق، فقط محصور به اقلیم کردستان عراق (سه استان سلیمانیه، دهوک و اربیل) است و مسافر ایرانی حق تردد با آن را در مناطق واقع در حوزه دولت مرکزی عراق از جمله کربلا، نجف، کاظمین و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره ورود زائران ایرانی اربعین از طریق اقلیم کردستان عراق

هشدار درباره ورود زائران ایرانی اربعین از طریق اقلیم کردستان عراق