مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 23:552021-09-14بين الملل

«آنتونی بلینکن» آماج خشم سناتورهای آمریکایی قرار گرفت


وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در نشست استماع کمیته فرعی سنا آماج خشم و انتقادهای تند سناتورهایی قرار گرفت که از عملکرد دولت این کشور در خروج نیروها از افغانستان ناراضی بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، باب منندز سناتور دموکرات و رییس کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشست استماع این کمیته خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده، اجرای سیاست خروج ایالات متحده [از افغانستان] را آشکارا و به طور مهلکی اشتباه خواند و گفت که این کمیته درصدد دریافت شرح کاملی از تصمیمات دولت آمریکا در خصوص افغانستان از زمان روی کارآمدن جو بایدن در ژانویه 2021 است.

سناتور منندز با تأکید بر اینکه اصل پاسخگویی باید حاکم باشد گفت که دولت بایدن در اجرای هدف اعلانی خود مبنی بر برجای گذاردن یک آرایش سیاسی پایدار در افغانستان آشکارا کوتاهی کرده است .

سناتور جیمز ریش جمهوریخواه نیز که عضو کمیته روابط خارجی مجلس سناست، خروج ایالات متحده از افغانستان را یک شکست ملالت انگیز خواند و دولت بایدن را به بی عرضگی متهم کرد.

ریش با پرسش در این باره که چه کسی مسئول این تصمیم گیریهاست، مدعی شد که از یک پایان آبرومند برای جنگ افغانستان حمایت می کند و اینکه هیچ آمریکایی خواهان خروج از یک جنگ به این سبک و سیاق نبود!


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آنتونی بلینکن» آماج خشم سناتورهای آمریکایی قرار گرفت

«آنتونی بلینکن» آماج خشم سناتورهای آمریکایی قرار گرفت