مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 شهریور 1400 ساعت 11:202021-09-14اقتصادي

3 کاربرد فناوری های دیجیتال در سلامت/ محاسبات مولکولی آینده پزشکی را می سازد


ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی با اعلام برنامه های توسعه فناوری های دیجیتال در تولیدات پزشکی ایران ساخت، 3 کاربرد این فناوری ها را در حوزه سلامت تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری های دیجیتال در تمامی عرصه ها نقش آفرین شده اند و سلامت یکی از همین حوزه ها به شمار می رود که با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق متحول می شود.

یکی از بخش های مهم و اقتصاد آفرین صنعت سلامت، حوزه دارویی است و فناوری های دیجیتال به این حوزه راه یافته اند تا ضمن سرعت بخشیدن به خدمات، کیفیت زندگی را بهبود ببخشند.

اگر فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، رایانش ابری و محاسبات زیستی به درستی اجرا شوند، صنعت سلامت عصر جدیدی را در شناخت بیماری ها، کشف و تولید دارو به شکلی سریع تر، ارزان تر و اثرگذارتر آغاز خواهد کرد.

با توجه به این که فناوری ها در حوزه دارو به دلیل شیوع بیماری کووید 19 به شدت درگیر فعالیت های تحقیقاتی در زمینه کشف دارو و واکسن است، فناوری های دیجیتال می تواند به کسب و کارهای زیستی، پزشکی و دارویی برای رشد در حال حاضر و آینده کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 کاربرد فناوری های دیجیتال در سلامت/ محاسبات مولکولی آینده پزشکی را می سازد

3 کاربرد فناوری های دیجیتال در سلامت/ محاسبات مولکولی آینده پزشکی را می سازد