مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 10:052021-09-12سياسي

طحان نظیف: دلایل احراز و عدم احراز صلاحیت چندان قابل توضیح نیست


حتی اگر مجوز شرعی و قانونی داشته باشیم که نداریم، چون رأی گیری مخفی است دلایل احراز و عدم احراز صلاحیت به خاطر مخفی بودن آراء چندان قابل توضیح نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سخنگوی شورای نگهبان یکی از چالش برانگیزترین اقدامات شورای نگهبان یعنی نظارت استصوابی را توضیح داد و گفت: معنای نظارت استصوابی این است که نظارت، همراه با ضمانت اجراست و این یعنی یک نظارت موثر.

  طحان نظیف افزود: هر گاه ناظر شورای نگهبان ببیند در خلال اجرا اتفاقی افتاده که کار را از مسیر قانونی خارج کرده یا به انحراف کشانده است، این قدرت را دارد که همانجا عمل را از کژی به راستی تبدیل و اصلاح کند.

این عضو شورای نگهبان با ذکر مثالی به توضیح عینی تری از نظارت استصوابی پرداخت.

اگر در روز انتخابات در یک شعبه فردی مشغول تبلیغ به نفع یا به ضرر یکی از نامزدها باشد؛ ناظر انتخابات در این مورد میتواند تذکر بدهد یا آن فرد را به بیرون راهنمایی کند یا در موارد حساستر در نهایت آن شعبه و آن صندوق را ابطال کند، اما باقی فرایند سالم میماند.

طحان نظیف در ادامه و در راستای صواب بودن نظارت استصوابی، موضوع نظارت اطلاعی یا استطلاعی را مطرح کرد و گفت: اگر نظارت شورای نگهبان را نظارت اطلاعی یا به تعبیر برخی ها استطلاعی در نظر بگیریم، معنایش این است که ناظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طحان نظیف: دلایل احراز و عدم احراز صلاحیت چندان قابل توضیح نیست

طحان نظیف: دلایل احراز و عدم احراز صلاحیت چندان قابل توضیح نیست