مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 11:252021-09-11سياسي

راهکارهایی برای پیشگیری از خشونت علیه حیوانات


روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات، بهانه خوبی برای بازنگری و اصلاح برخورد اجتماعی با حیواناتی است که در اطراف ما زندگی می کنند؛ موجوداتی که گاه با اقبال و عشق حیوان دوستان مواجه هستند و گاه با خشم و پرخاش شهروندانی که از آنها ترس یا تنفر دارند.

- در سال های اخیر، یکی از مصادیق خشونت علیه حیوانات، کشتار آنها و یا برخوردهای اجتماعی ناشایست توسط شهروندان است و اخباری که از کشتار و اسارت سگ و گربه های بی سرپرست شهری منتشر می شود، هر دو دسته از شهروندان؛ چه آنها که دوست دار حیوانات هستند و چه آنها که دل خوشی از حیوانات ندارند را آزار می دهد.

از جمله دلایل سگ و گربه کشی، ازدیاد جمعیت این حیوانات و اخباری است که از حملات و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از حضور آنها دست به دست می شود، اما به نظر می رسد واکنش های مقطعی مثل کشتار دسته جمعی آنها نه تنها راه حل قطعی برای کاهش جمعیت این جانداران شهری نیست که خود سبب افزایش خشم اجتماعی و حرکت های عمومی برای مقابله با این راهکار است.

ابراهیم طرفه نژاد، دامپزشک حیوانات خانگی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از دلایل ترس اجتماعی و برخوردهای غیر اصولی با حیوانات شهری، شناخت ناکافی از آنها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای پیشگیری از خشونت علیه حیوانات

راهکارهایی برای پیشگیری از خشونت علیه حیوانات