مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-11پزشكي

نظر یک متخصص درباره تزریق ترکیبی واکسن کرونا


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص تزریق 2 برند متفاوت واکسن کرونا در دوزهای اول و دوم توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از میزان، دکتر علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به این سوال که تزریق ترکیبی واکسن اثربخشی واکسن را تحت الشعاع قرار می دهد یا سلامت فرد را، گفت: این اقدام برای بدن فرد ضرر ندارد و ما بیشتر نگران اثربخشی واکسن ها هستیم.

وی ادامه داد: شواهدی در خصوص اثربخشی تزریق ترکیبی واکسن های فایزر، مدرنا و آسترازنکا و همچنین تزریق ترکیبی اسپوتنیک و آسترازنکا با هم وجود دارد و به تازگی هم در مورد اثربخشی واکسن های غیرفعال چینی مطالعاتی صورت گرفته است.

به طور کلی باید شواهدی در این خصوص وجود داشته باشد که ما بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.

استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تزریق واکسن آسترازنکا در دوز دوم برای افرادی که در دوز اول واکسن اسپوتنیک وی دریافت کرده اند، گفت: تصمیم گیری ای که در کشور ما در خصوص تزریق ترکیبی واکسن های اسپوتنیک و آسترازنکا صورت گرفته، بر اساس مطالعاتی است که در کشور روسیه انجام شده و ما شواهد آن را در اختیار داریم و به نظر من بهترین انتخاب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر یک متخصص درباره تزریق ترکیبی واکسن کرونا

نظر یک متخصص درباره تزریق ترکیبی واکسن کرونا