مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 04:402021-09-10سياسي

واکاوی نحس بودن ماه صفر ؛ از خرافات تا واقعیت


یک مدرس دانشگاه و مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه همه ما این جملات را در مورد ماه صفر زیاد شنیده ایم که صفر ماه سنگینی و شومی است، - ایسنا/همدان یک مدرس دانشگاه و مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه همه ما این جملات را در مورد ماه صفر زیاد شنیده ایم که " صفر ماه سنگینی و شومی است، در ماه صفر به کار خیر و خرید اقدام نکنید و .

" ، گفت: به استناد تاریخ، در ماه صفر حوادث دردآور و اندوهباری رخ داده که این حوادث اسباب مشکوک بودن این ماه به نحس و شومی را فراهم کرده است و باید اقرار کرد که در بین مردم نحوست این ماه دارای شهرت است.

ایرج یارمحمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: معروف است که ماه صفر به خصوص چهارشنبه آخر آن نحس است، اما در این مورد روایتی نداریم.

وی ادامه داد: برخی با استناد به روایت پیامبر اسلام که هر کس خبر تمام شدن این ماه را به من دهد، بشارت بهشت را به او می دهم ، ماه صفر را شوم قلمداد کرده، پایان آن را به یکدیگر تبریک گفته و آمدن ربیع الاول را جشن می گیرند، در حالی که این روایت در کتب روایی به عبارتی متفاوت در تجلیل از شخصیت اباذر غفاری آمده است و ارتباطی با نحوست ماه صفر ندارد و برخی از علمای شیعه و سنی سند آن را معتبر ندانسته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی نحس بودن ماه صفر ؛ از خرافات تا واقعیت

واکاوی نحس بودن ماه صفر ؛ از خرافات تا واقعیت